^Back To Top

Rok 2011/12

Łukasz Fleszar

Nasz zwycięzca

W sobotę 16 czerwca w Katowicach odbył się turniej o tytuł „Walecznego Lwa” w ramach Grand Prix Europy Karate Kyokushin ITO Dzieci i Młodzieży.                    W imprezie wystartowało ponad 270 zawodniczek i zawodników z całej Polski. Wśród nich znalazł się Łukasz Fleszar - uczeń Społecznej Szkoły Podstawowej w Wólce Grodziskiej, który zajął II miejsce. Jego osiągnięcie zasługuje na duże uznanie bowiem konkurencja była wyjątkowo mocna.

Impreza została zorganizowana z okazji 45 lat działalności klubu TKKF „Czarni” w Katowicach oraz 35 lat istnienia Sekcji Karate Kyokushin. Walki rozgrywano równocześnie na trzech matach. Impreza choć miała charakter okolicznościowy udowodniła, że ten rodzaj sztuki walki cieszy się w Polsce ogromnym powodzeniem.

Kolejne zwycięstwo odniósł w sobotę 23 czerwca w Hali MOSiR w Nowej Sarzynie, gdzie odbył się V Otwarty Powiatowy  Turniej Karate IKO                o Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Sarzyna.  W zawodach uczestniczyło 111 młodych karateka z 7 ośrodków IKO tj. z  Nowej Sarzyny, Leżajska, Grodziska Dolnego, Rudnika, Sarzyny, Gorzyc i Tarnobrzega.    Rywalizowano w konkurencjach kata, kumite semi kontakt i walkach                          na tarczach. Podczas tego turnieju Łukasz zajął I miejsce w kategorii Kumite oraz III miejsce w kategorii Walka na tarczach.

Jesteśmy dumni z naszego karateki, składamy mu serdeczne gratulacje i życzymy dalszych sukcesów.

Zamość

Wycieczka do Zamościa

Dnia 05.06.2012 roku, wczesnym rankiem, uczniowie klas „0” – III Społecznej Szkoły Podstawowej w Wólce Grodziskiej wraz z opiekunami i rodzicami wyruszyli
na jednodniową wycieczkę do Zamościa. Miasta nazywanego "Perłą Renesansu", "Miastem Arkad" i "Padwą Północy", jednego z najpiękniejszych miast Polski dzięki unikalnemu, zabytkowemu Staremu Miastu wpisanemu na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Zaraz po przyjeździe udaliśmy się na Rynek Wielki, by tam spotkać się
z przewodnikiem i rozpocząć zwiedzanie. Pierwszą budowlą, którą zobaczyliśmy był Ratusz wzniesiony w końcu XVI wieku i będący siedzibą władz miasta. Na szczególną uwagę
na Rynku Wielkim zasługiwały również kamienice otaczające płytę rynku - przede wszystkim piękne, zdobione kamienice ormiańskie oraz kamienice podcieniowe. Później udaliśmy się do Katedry - wzniesionej w 1587-1598 fundacji J. Zamoyskiego. W jej prezbiterium znajduje się rokokowe, srebrne tabernakulum, a sama Katedra to wybitne dzieło architektury
o znaczeniu światowym. Po zwiedzeniu Katedry przeszliśmy obejrzeć Pałac Zamoyskich,
a przed nim pomnik Jana Zamoyskiego – założyciela miasta, budynek Akademii Zamoyskiej - jednej z pierwszych polskich uczelni, fortyfikacje ziemne z bastionami na narożach oraz park miejski. Następnie udaliśmy się na Trasę Turystyczną Bastionu VII
i nadszańca
, by od wewnątrz zobaczyć mury z otworami strzelniczymi i dwoma kazamatami. Główna brama nadszańca prowadzi na bastionu VII, a ustawione tam działa przypominają o militarnym charakterze budowli. Stamtąd udaliśmy się na dach nadszańca i tam wysłuchaliśmy hejnału granego przez trębacza z wieży Ratusza na trzy strony świata

oraz obejrzeliśmy miasto z góry.

Po zejściu z trasy obejrzeliśmy dodatkowo Rynek Solny, Rynek Wodny, Synagogę oraz niektóre główne trakty uliczne miasta. Na tym zwiedzanie Zamościa zakończyliśmy. Jeszcze tylko zakup pamiątek, ciepły obiad i udaliśmy się do miejsca, które dzieci bardzo chciały zobaczyć. Tym miejscem było zamojskie ZOO, gdzie cześć zoologiczną stanowią zwierzęta rodzime i egzotyczne wraz z pawilonami i wybiegami dostosowanymi
do ich wymagań życiowych. Odwiedzający ZOO uczniowie mieli możliwość spotkania się „oko w oko” z przedstawicielami zwierząt niemal wszystkich kontynentów, poznania ich zwyczajów i środowisk życia.

Po zwiedzeniu ZOO udaliśmy się w drogę powrotną. Uczniowie głośno wyrażali swoją radość i zadowolenie z udanej wycieczki, gdyż oprócz poznania zabytków Zamościa
i zobaczenia zwierząt żyjących w ZOO, miło i przyjemnie spędzili czas.

Elżbieta Słupek

Piknik Rodzinny

Piknik rodzinny z okazji Dnia Dziecka

3 czerwca w Wólce Grodziskiej odbył się WIOSENNY PIKNIK z okazji DNIA DZIECKA zorganizowany przez Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Wólka Grodziska, Społeczną Szkołę Podstawową, Radę Rodziców oraz Ochotniczą Straż Pożarną.

Do naszego świętowania przyłączyli się pani Alicja Wosik wicewojewoda podkarpacki oraz pan Jacek Chmura Wójt Gminy Grodzisko Dolne. W spotkaniu uczestniczyli także zaproszeni goście, nauczyciele, uczniowie , rodzice i mieszkańcy okolicznych miejscowości.

Piknik rozpoczęli Prezes Stowarzyszenia Pan Krzysztof Dąbek oraz Pani dyrektor SSP Barbara Szczęch powitaniem przybyłych gości, mieszkańców                 i dzieci. W dalszej części wystąpił zespół wokalny „Meritum” z Miejskiego Centrum Kultury w Leżajsku. Dzieci z Ochronki św. Józefa w Grodzisku Dolnym wykonały pokaz tańców ludowych, a grupa z Gminnego Ośrodka Kultury zapoznała publiczność z siostrą Czerwonego Kapturka podczas spektaklu „O wilku i Zielonym Kapturku”. Uczniowie z naszej szkoły zaprezentowali się w dwóch kabaretach: Ananasy z IV klasy wystąpiły w scence pt. „Wizyta w bibliotece”, zaś Stokrotki z V klasy rozbawiły publiczność „Powrotem z Anglii”. Dla miłośników śpiewu ludowego wystąpił zespół wokalny „C.D.N.” i kapela z Dąbrowicy. Niezastąpionymi atrakcjami dla najmłodszych okazały się dmuchana zjeżdżalnia, trampolina. samochód elektryczny, a także pływanie kajakiem po basenie.

Nad dobrym samopoczuciem czuwali rodzice, którzy przygotowali mnóstwo pyszności. Wśród nich znalazły się paczki ze słodkościami dla dzieci , kiełbaski, hamburgery, słodkie domowe wypieki, sałatka owocowa. Każdy mógł więc znaleźć coś dla siebie.

Pragniemy bardzo serdecznie podziękować sponsorom, którzy po raz kolejny wsparli nas. Dziękujemy:

1. Aleksander Mazurek
  2. Spółdzielnia Usług Drogowo – Rolniczych Grodzisko Dolne
  3. GS Grodzisko Dolne
  4. Majkut Leszek
  5. Majkut Tomek
  6. Wójt Gminy Grodzisko Dolne
  7. Stępięń Marcin i Agnieszka
  8. W-ce Wojewoda Wosik Alicja
  9. Szkółka Roślin i Krzewów Ozdobnych (Dąbek)

10. Starosta Powiatu Leżajskiego Jan Kida

11. Dyrektor Muzeum Ziemi Leżajskiej Andrzej Chmura

12. Bechta Teresa

13. Szlachta Maria

14. Bank Spółdzielczy w Leżajsku

15. Hurtownia „Ania”

16. Krystyna Płoszaj sklep „Gucio”

17. Dorota Karakuła

24. Anna Kraska sklep Storczyk

25. Małgorzata Sulikowska Sklep z artykułami przemysłowymi

26. Księgarnia NOVA

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspólne spędzony czas   i zapraszamy na następne spotkania.

Dzień Mamy

Dzień Matki

Majowy Dzień Matki to jeden z najpiękniejszych dni w roku. Dzień, w którym każdy, dorosły, dziecko pamięta o swojej matce. Również przedszkolaki i uczniowie najmłodszych klas ze szkoły w Wólce Grodziskiej pamiętali o tym dniu i tradycyjnie, jak co roku, postanowili uczcić Dzień Matki i zaprosić swoje mamy do szkoły.

W dniu 28 maja kochane mamy zebrały się w odświętnie udekorowanej sali,
by obejrzeć długo przygotowywany dla nich montaż słowno – muzyczny. Dzieci słowami wierszy, piosenek chciały wyrazić wdzięczność mamom za trud wychowania i codzienną troskę. Dziękowały za miłość, dobroć i cierpliwość, przepraszały za psoty, wybryki
i kłopoty, obiecywały poprawę, zapewniały o swej miłości i szacunku. W programie artystycznym nie zabrakło wesołych tańców, które miały rozweselić mamy
i umilić im razem spędzony czas. Dopełnieniem występów było gromkie odśpiewanie
„Sto lat”, gorące życzenia, ciepły uścisk i symboliczny kwiatek. Zamiast słodkiego poczęstunku wszystkie mamy otrzymały ciasteczka w kształcie serc z witrażykiem. Zostały one upieczone własnoręcznie przez uczniów naszej szkoły na warsztatach kulinarnych
w ramach projektu „ Wspólnie rozwijamy pasje”. Uśmiech na twarzach Mam oraz gromkie brawa świadczyły o ich wzruszeniu i dumie ze swoich pociech. Cieszymy się, że spotkanie przyniosło chwile radości dzieciom i mamom. Bardzo dziękujemy wszystkim gościom
za przybycie do szkoły.

Elżbieta Słupek

Wycieczka

Na trasie wycieczkowej:

Wólka Grodziska – Nidzica-Szczawnica - Trzy Korony – Kraków – Wieliczka – Wólka Grodziska

W dniach 09-11.05.2012 uczniowie Społecznej Szkoły Podstawowej w Wólce Grodziskiej odpoczywali na wycieczce szkolnej. Trzydniowy wyjazd umożliwiał uczniom poznanie ciekawych miejsc, aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu oraz wzajemną integrację. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy zamek w Niedzicy. Następnie udaliśmy się na dwugodzinny spływ Dunajcem. W trakcie spływu flisacy barwnie ukazywali historie i tradycje związane
z Pieninami. Po zacumowaniu w Szczawnicy, udaliśmy się na odpoczynek. Następnego dnia wyruszyliśmy na Trzy Korony oraz do Wąwozu Homole. Kolejną atrakcją przygotowaną dla uczniów był zjazd ze stoku narciarskiego specjalnymi rowerami. Chętni mogli zjechać ze szczytu kolejką krzesełkową. Na zakończenie pełnego emocji dnia rozpaliliśmy ognisko, przy którym wszyscy razem miło i sympatycznie spędziliśmy czas. Ostatniego dnia udaliśmy się do królewskiego miasta Krakowa. Zwiedziliśmy Wawel, krypty królów i wieszczów polskich oraz grób pary prezydenckiej Marii i Lecha Kaczyńskich. Następnie przeszliśmy na krakowski rynek. Po zwiedzeniu Kościoła Mariackiego uczniowie mieli chwilę wolnego.
W tym czasie spotkaliśmy goszczącego w Krakowie prezydenta Polski, Bronisława Komorowskiego oraz króla Norwegii. Ostatnim etapem naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Żup Solnych w Wieliczce. Po ponad dwugodzinnej wędrówce po kopalni wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Uczniowie naszej szkoły pragną podziękować tym wszystkim, dzięki którym te wspaniałe wycieczki mogły się odbyć. Szczególne podziękowania składamy Panu Jackowi Chmura – Wójtowi Gminy Grodzisko Dolne oraz Radzie Rodziców przy Społecznej Szkole Podstawowej. Część środków pieniężnych młodzież szkolna zebrała sprzedając makulaturę
i inne surowce wtórne.

Paweł Matuszek

"10 lat minęło jak jeden dzień"

1 wrzesień 2011 roku na stałe wpisał się do naszej pamięci. W tym dniu obchodziliśmy 10 rocznicę założenia Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Wólka Grodziska oraz 10 rocznicę powstania Społecznej Szkoły Podstawowej. Rozpoczęcie uroczystości nastąpiło o godz. 12. 00 w kościele parafialnym w Wólce Grodziskiej.

Po mszy świętej przeszliśmy do szkoły, a następnie wzięliśmy udział w akademii upamiętniającej wydarzenia sprzed 10 lat. Wraz z nami świętowali także zaproszeni goście , którym jesteśmy wdzięczni za pomoc i wsparcie jakie okazywali nam przez cały ten czas.

Nie zabrakło także chwil, podczas których wspominaliśmy tych, których nie ma już wśród nas, a przede wszystkim pierwszego prezesa szkoły, śp. Andrzeja Pawula. Zapewniamy o naszej pamięci i wdzięczności za to co uczynił dla naszej szkoły.

Zapraszamy do Wólki Grodziskiej!