^Back To Top

Get Adobe Flash player

Przedsmak wakacyjnych wypraw

W dniach 10 -12 czerwca bieżącego roku uczniowie klas IV – VI z Społecznej Szkoły Podstawowej w Wólce Grodziskiej poznawali uroki i tajemnice przepięknych Bieszczad. Podczas trzydniowego wypoczynku zwiedziliśmy wiele ciekawych przyrodniczo i historycznie miejsc. W pierwszym dniu zwiedziliśmy sanocki skansen oraz Muzeum Historyczne ( wystawa ikon i galeria obrazów Beksińskiego). Drugiego dnia wyruszyliśmy na górskie, malownicze szlaki turystyczne, podziwiając dziką przyrodę Bieszczadzkiego Parku Narodowego. Środowisko to przybliżył nam nasz przewodnik, pochodzący zresztą z Wólki Grodziskiej - Paweł Stopyra, który w bardzo ciekawy sposób młodym adeptom gór przekazywał ciekawe historie związane z przyrodą i kulturą tutejszych terenów. Wspólnie z Pawłem zdobyliśmy największy szczyt Tarnicę 1346 metrów. Po powrocie z gór nasz przewodnik, przybliżył nam swoje wędrówki po Europie. Mogliśmy zobaczyć i posłuchać jego barwnych opowiadań o swoich wyprawach na daleką i mroźną Syberię.

Trzeci dzień upłyną nam na podziwianiu uroków i tajemnic Jeziora Solińskiego. Najpierw na statku KOMANDOR pływaliśmy po nieznanych zakamarkach tego jeziora. Kapitan statku pan Henryk Tkacz popłyną z nami do Światowego Króla Włóczęgów. Niestety Jego Wysokość król Juliusz II był nieobecny, nie mogliśmy uczestniczyć w audiencji tego nietypowego króla ale uczniowie zobaczyli jego królewskie apartamenty. Mało kto wie o istnieniu takiego „królestwa”, a istnieje ono na jednej z solińskich wysp. Po wyprawie do króla wsiedliśmy na rowerki wodne i relaksowaliśmy się podziwiając malowniczą przyrodę.

W czas wolny upływał nam na różnych zabawach. Począwszy od rozgrywek sportowych w siatkówkę i piłkę nożną poprzez wspólną dyskotekę a skończywszy na wspólnym ognisku w rajskiej dolinie przy akompaniamencie cicho szumiącego Sanu.