Sprawozdanie z zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z trudnościami
w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożon ych ryzykiem dysleksji
prowadzonych w ramach projektu „Lepszy start”
Zajęcia prowadzone były od 13.02.2012 do 19.06.2012 roku z 9 uczniami klas I-III. Głównym ich celem było rozwijanie i doskonalenie umiejętności czytania
i pisania oraz zminimalizowanie u co najmniej 60% uczniów trudności w tym zakresie.
Podczas 30 zajęć uczniowie:
- uzupełniali wiadomości i umiejętności wynikające ze słabszych predyspozycji
i możliwości intelektualnych,
- rozwijali zainteresowania czytelnicze i pisarskie,
- wdrażali się do poprawnego posługiwania się przyborami do pisania oraz prawidłowego kreślenia i łączenia liter,
- kształcili swą świadomość ortograficzną.
Zajęcia prowadzone były różnymi metodami z wykorzystaniem zakupionych pomocy edukacyjnych.
Teresa Nykiel
Sprawozdanie z zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z trudnościami
w zdobywaniu umiejętności matematycznych
prowadzonych w ramach projektu „Lepszy start”
Zajęcia prowadzone były od 16.02.2012 do 22.06.2012 roku z 3 uczniami.
Głównym ich celem było wspomaganie rozwoju dzieci klas I-III w zakresie umiejętności matematycznych, doskonalenie kompetencji w zakresie czynności umysłowych, które wpływają na możliwość uczenia się matematyki, liczenia
i sprawności rachunkowych oraz zmniejszenie u co najmniej 60% uczniów trudności
w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
W ciągu 30 zajęć uczniowie:
- uzupełniali wiadomości i umiejętności wynikające ze słabszych predyspozycji
i możliwości intelektualnych,
- utrwalali pojęcia matematyczne w praktyce,
- doskonalili wyobraźnię i umiejętność logicznego myślenia,
- doskonalili pamięć,
- wdrażali się do poprawnego posługiwania się narzędziami pomiaru i środkami dydaktycznymi wykorzystywanymi w uczeniu się matematyki zakupionymi w ramach projektu.
Teresa Nykiel
Sprawozdanie z indywidualnych zajęć logopedycznych
prowadzonych w ramach projektu „Lepszy start” z uczniem,
który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
Zajęcia prowadzone były od 15.02.2012 do 30. 05.2012 roku z uczniem klasy I.
Głównym celem zajęć logopedycznych było dążenie do jak najsprawniejszej komunikacji werbalnej chłopca z otoczeniem.
Podczas 30 zajęć:
- kształcono i rozwijano umiejętności odbioru i rozumienia nadawanych informacji,
- usprawniano narządy artykulacyjne, sposób oddychania podczas mówienia,
- kształcono i rozwijano umiejętności przekazywania informacji drogą werbalną,
- reedukowano stronę fonetyczną, gramatyczną i leksykalną mowy,
- kształcono i usprawniano inne funkcje związane z mową.
Zajęcia prowadzone były różnymi metodami, wykorzystywano zakupione pomoce dydaktyczne.
Patrycja Bilińska
Sprawozdanie z indywidualnych zajęć rewalidacyjnych
prowadzonych w ramach projektu „Lepszy start” z uczniem,
który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
Zajęcia prowadzone były od 14.02.2012 do 19.06.2012 roku z uczniem klasy I.
Głównym ich celem było dążenie do osiągnięcia jak największej sprawności chłopca, która umożliwiłaby mu naukę w szkole.
Podczas 30 zajęć:
- prowadzono zabawy rozwijające percepcję słuchową,
- pobudzano percepcję słuchową poprzez zajęcia z elementami wychowania słuchowego,
- wprowadzano ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość, uwagę i pamięć sensoryczną,
- zwiększano częstotliwość przeprowadzenia zabaw kontaktowych i ruchowych
oraz sytuacji, które szczególnie motywowały dziecko do porozumiewania się,
- ćwiczono sprawność manualną koordynację wzrokowo-ruchową,
- rozwijano świadomość ciała, samodzielność ruchu, naśladownictwo w zabawach,
orientację przestrzenną.
Zajęcia prowadzone były różnymi metodami, dostosowano je do możliwości rozwojowych chłopca. Zakupione pomoce dydaktyczne w ramach projektu pomagały w realizacji założonych celów.
Halina Buszta
Sprawozdanie z indywidualnych zajęć dydaktyczno-wychowawczych
z zakresu edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej
oraz indywidualnych zajęć dydaktyczno-wychowawczych
z zakresu edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej
z udziałem nauczyciela wspomagającego prowadzonych z uczniem,
który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w ramach projektu „Lepszy start”
Celem pracy z uczniem klasy I było;
- dostosowanie wymogów do potrzeb i możliwości ucznia,
- zaspokojenie i budzenie potrzeb aktywności poznawczej,
- pobudzanie rozwoju pamięci dowolnej,
- rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej,
- usprawnianie percepcji i pamięci wzrokowej,
- kształtowanie wrażliwości słuchowej,
- dostosowanie tempa i czasu pracy do możliwości percepcyjnych dziecka.
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z zakresu edukacji polonistycznej odbywały się od 13.02.2012 do 22.06.2012r.
Podczas 60 zajęć uczeń m.in.:
- poznawał litery wielkie i małe, pisane i drukowane,
- pisał je po śladzie,
- dzielił wyrazy na sylaby,
- nazywał poszczególne części obrazka, m.in. osoby, zwierzęta, rośliny.
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z zakresu edukacji matematycznej odbywały się od 13.02.2012 do 08.06.2012r.
Podczas 60 zajęć uczeń m.in.:
- uczył się nazw dni tygodnia,
- ćwiczył odróżnianie kierunków prawo-lewo,
- przeliczał na liczmanach,
- ćwiczył dodawanie i odejmowanie,
- pisał cyfry po śladzie, po kropkach , na komputerze,
- ćwiczył rozpoznawanie prostych figur geometrycznych,
- mierzył za pomocą kratek, sznurka, kroków.
Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z zakresu edukacji polonistycznej
i matematycznej z udziałem nauczyciela wspomagającego odbywały się
od 15.02.2012 do 25.06.2012r.
Podczas 30 zajęć m.in.:
- kierowano pracą ucznia w czasie lekcji,
- pomagano mu wykonywać przydzielone zadania,
- wspierano jego rozwój w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej.
W czasie zajęć realizowano elementy IPET, stosowano różnorodne metody pracy, które pomagały chłopcu w nauce. W pełni wykorzystano pomoce zakupione
w ramach projektu.
Ewa Decowska-Leja
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach projektu "Lepszy start"